Jeopolitik gerilimler etkisinde lojistikte Türkiye yeni rota olabilir

Jeopolitik Riskler ve ABD Dış Ticaret Politikalarının Lojistik Sektörüne Etkisi

Orta Doğu, Karadeniz ve Asya-Pasifik bölgelerinde yaşanan siyasi gerilimler, ABD’nin dış ticaret politikalarıyla birleşerek lojistik sektöründe maliyet ve güvenlik sorunlarını artırıyor.

Jeopolitik risklerin yükselmesi, taşımacılık rotalarını ve tedarik zinciri planlamalarını doğrudan etkiliyor. Karadeniz’deki çatışmalar, Kızıldeniz’de artan saldırılar ve Tayvan çevresindeki tansiyon, lojistik sektöründe maliyetleri artırırken deniz yolu taşımacılığında rota değişikliklerini zorunlu hale getiriyor.

ABD Başkanı Donald Trump’ın ek gümrük vergileri uygulamaya koymasının özellikle Çin ile ticaret hacmini daralttığı biliniyor.

Bu durum, sadece ihracatçıları değil, küresel taşımacılık firmalarını da etkiliyor. Ticaret hacminde yaşanan düşüş, konteyner taşımacılığından hava kargoya kadar birçok alanda kapasite kullanım oranlarını düşürüyor.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, küresel gelişmeler ve jeopolitik çalkantıların küresel tedarik zincirlerini derinden etkileyerek dünyayı jeoekonomik parçalanmaya sürüklediğini ifade ediyor.

Jeopolitik risklerin artmasının, küresel lojistik zincirlerini değişime ittiğini belirten Engin, bu durumun yeni ticaret rotalarının oluşturulmasına ve hizmet üreticilerin yatırımlarını gözden geçirmesine yol açtığını vurguluyor.

Lojistik sektörü, kriz anlarında hızla adapte olabilme yeteneğiyle biliniyor. Sektörün, kriz anlarında esnek davranması sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıyor.

Ülkeler arasındaki ticaret savaşlarının lojistik sektöründe maliyetleri artırma riski taşıdığına dikkat çeken Engin, bu durumun deniz ticaretinin rotasını değiştirebileceğini ifade ediyor.

Avrupa’nın Yeni Rotası Türkiye Olabilir

ABD Başkanı Trump’ın ekonomik hamlelerinin dünya ticaretini etkilediğini belirten Engin, ticaret savaşlarının yeni bir döneme işaret ettiğini ifade ediyor.

Trump’ın açıkladığı ek gümrük vergilerinin özellikle Çin’e karşı atılan sert hamleler olduğunu vurgulayan Engin, bu durumun deniz ticaretinde maliyetleri artırma riski taşıdığını belirtiyor.

Küresel lojistik sektöründe ticaret yollarının ve deniz trafiğinin yeniden yapılandırılmasının beklendiğini söyleyen Engin, Türkiye’nin Avrupa için yeni bir rota olabileceğine dikkat çekiyor.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde doğu ile batı, kuzey ile güney arasında köprü görevi gördüğünü ifade ediyor.

Aras, Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki coğrafi konumunun Avrupa, Orta Asya ve Çin arasındaki en hızlı ve ekonomik kara yolu güzergahını oluşturduğunu belirtiyor.

Türkiye’nin bölgesel gelişmelerle uyumlu bir şekilde Orta Asya ve Orta Doğu ile entegrasyonunu güçlendirdiğini belirten Aras, ülkenin küresel lojistik alanında daha etkin bir rol oynamasının hedeflendiğini söylüyor.

Türkiye’nin tedarik ve lojistik üssü olarak sunduğu avantajların, AB’deki işletmeler için önemli fırsatlar yaratabileceğine değinen Aras, ülkenin uzun vadede avantaj sağlayabileceğini belirtiyor.

Related Posts

Başvuran herkes 5 bin TL alabilecek

Türkiye İş Bankası çeşitli kampayanlar düzenleyerek müşteri kitlesini genişletmeyi hedefliyor. Yeni yayımladığı kampanya ile kampanya şartlarını karşılayan herkese 5 bin TL verdiğini duyurdu. Mayıs ayının gelmesiyle birlikte bankalar arasında rekabet …

Fuze, Seri A yatırım turunda Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

Ortadoğu ve Türkiye girişimcilik ekosistemindeki son yatırım haberlerinden biri, dijital varlık sektöründen geldi. Ortadoğu ve Türkiye’nin hızlı büyüyen dijital varlık altyapısı şirketlerinden Fuze, dijital varlık ve veri merkezi altyapısı sektörünün …

DİSK-AR’dan enflasyon raporu: “TÜİK’in şaibeli enflasyon verilerine göre bile yüksek seyrediyor!”

DİSK-AR’dan enflasyon raporu: “TÜİK’in şaibeli enflasyon verilerine göre bile yüksek seyrediyor!”

İsviçre enflasyonunda durgunlaşma

İsviçre’de tüketici fiyatları Nisan ayında bir önceki yıla göre değişmeyerek ekonomistlerin yüzde 0.2 artış beklentisini boşa çıkardı. Mart ayında kaydedilen yüzde 0.3’lük artıştan sonra gelen bu sabit seviye, ülkede Mart 2021’den bu yana görülen en …

Tarifeler yapay zeka pazarını nasıl etkiliyor?

Kurum, “Teknoloji Sektöründe Tarife Türbülansında Yol Almak” başlıklı belgede, ABD Başkanı Donald Trump tarafından uygulanan tarifelerin etkilerinin, işletmelerin tedarik zincirlerini ve yatırım politikalarını yeniden gözden geçirmeleriyle birlikte …

Polyannacı TÜİK vatandaşı yine ikna edemedi: Vallahi inanmıyorum yalan söylüyor

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) nisan ayı enflasyonunu aylık yüzde 3, yıllık yüzde 37,86 olarak açıklaması, vatandaşların tepkisini çekti. Osmaniye’de bir vatandaş, “TÜİK yalan söylüyor, yüzde yüzü geçti. Vallahi inanmıyorum, billahi inanmıyorum …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir